Zum Inhalt springen
BondWurzel

Ukraine-Anleihen, z. B. 4,95% Ukraine EO-Notes 2005(15)

Empfohlene Beiträge

BondWurzel

Bezeichnung 4,950% Ukraine EO-Notes 2005(15) Reg.S

WKN A0GGXG

ISIN XS0232329879

Kürzel/RIC DEA0GGXG=SG

Reuters-Kategorie Anleihe (börsengehandelt)

Wertpapiergruppe Ausl.Staats-/Komm.-Anl.

Wertpapierart "SV, Anl.,Obl. ö.Pf.d.E."

Segment Freiverkehr

Emittent UKRAINE/-

Sitz des Emittenten Ukraine

Emissionsdatum 13.10.2005

Laufzeitende 13.10.2015

Emissionskurs 100,00

Rückzahlungskurs 100,00

Emissionsvolumen 600.000.000 EUR

Kupon 4,950%

Kuponart fixer Kupon

Zinstermin 13.10.2010

Zinsperiode Ganzjährig

Kl. handelb. Einheit 50.000

Depotwährung Euro (EUR)

Abrechnungswährung Euro (EUR)

Letztes Rating B-

Rating Agentur Fitch

Rating Datum 12.11.2009

 

 

Vorstellung eine Ukrainebonds mit Fälligkeit 2015 für den versierten Anleger von risikobehafteten Staatsanleihen.

 

Die großen Gewinne sind in diesem Bond bereits gelaufen. Der desolate Staatshaushalt wird durch den IWF fit gehalten.

 

Aktuelle Rendite 10,2% p.a..

 

Letzte News:

 

IMF allows Ukraine to use reserves to cover gas payments

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
webber

Kl. handelb. Einheit 50.000

Da würde man im Verlustfall aber eine Stange Geld verlieren ;) Wenn jemand den Totalverlust eingeht, kann er mir den Betrag auch gleich überweisen :-

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
BondWurzel
· bearbeitet von BondWurzel

Kl. handelb. Einheit 50.000

Da würde man im Verlustfall aber eine Stange Geld verlieren ;) Wenn jemand den Totalverlust eingeht, kann er mir den Betrag auch gleich überweisen :-

 

Ich schrieb...

 

für den versierten Anleger von risikobehafteten Staatsanleihen

 

Also, nix für dich....im Umkehrschluß haben auch einige gut über 100% Profit gemacht; ich verrate dir noch wer... ;)

 

Totalverlust, wieso, sogar bei Argentinien gab es noch 30%----nur die Ukraine hat noch genug Reserven und hat 2009 über 3 Milliarden Anleihenvolumen pünktlich getilgt.

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
webber
· bearbeitet von webber

Also, nix für dich....im Umkehrschluß haben auch einige gut über 100% Profit gemacht; ich verrate dir noch wer... ;)

ich kanns mir vorstellen ;), kannste mir aber auch gerne noch verraten :D

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
BondWurzel
Ukraine Stocks Gain, Heading for Two-Month High, on Election

Share Business ExchangeTwitterFacebook| Email | Print | A A A

 

By Laura Cochrane and Jason Corcoran

 

Jan. 18 (Bloomberg) -- Ukraine stocks rose to a two-month high and bonds advanced after election observers said the first round of voting in presidential elections had met international standards.

 

The PFTS Index of Ukraine stocks added 1.5 percent to 634.40, the highest level since Nov. 19. Ukraines dollar- denominated bonds due 2013 increased to 92.550 cents on the dollar from 92.350, according to Royal Bank of Scotland Group Plc prices.

 

The election left opposition leader Viktor Yanukovych and Premier Yulia Timoshenko facing a runoff vote after both candidates fell short of the majority support needed for outright victory. The European Commission said it welcomes the positive conduct of the first round and looks forward to further deepening of EU-Ukraine relations. The election was democratic and met international standards, the Organization for Security and Cooperation in Europe said.

 

The election seems pretty clean by Ukrainian standards, Lucas Romriell, head of equities at Kiev-based BG Capital, said in an e-mail. It established which third tier candidates will win the right to direct their campaigns toward one of the two leading candidates in exchange for a high powered position in the next government, he said.

 

Yanukovych won 35.76 percent after 80.28 percent of ballots were counted, the Central Electoral Commission said, short of an outright victory. Timoshenko got 24.76 percent and will meet Yanukovych in the Feb. 7 second round. President Viktor Yushchenko lost his bid for re-election with 5.33 percent.

 

Ukraines currency weakened 0.5 percent to 8.1278 per dollar and was little changed versus euro at 11.6325.

 

Unicredit SpA said it expects the presidential election to have a meaningful impact on Russian markets as many companies listed in Moscow have substantial business interests in Ukraine.

 

In particular, we expect that a win by a relatively pro- Russian candidate would be a positive development for Gazprom, which could benefit from the reduction of the political component in the annual negotiations over pricing of gas supplies and transit tariffs to Europe, Moscow-based Vladimir Osakovsky, head of strategy at Unicredit, said in an e-mailed note today. Unicredit also cited Evraz Group, Lukoil, TNK-BP and CTC Media as potentially benefitting from possible support for their expansion plans in Ukraine.

 

Russias Micex Index rose to its highest level in 17 months, advancing 1.5 percent.

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Geldmachine

Also, das man mit Anleihen so viel Geld machen kann, das hätte ich vor noch so 2 Jahren nicht gedacht. ;)

In diesem Forum lernt man wirklich viel. ;)

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
webber

unterschätze unseren Wurzel nicht. Der macht aus einer Mücke einen Elephanten ...

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
BondWurzel
Ukraine hat Gasrechnung für Januar bezahlt

19:11 | 04/ 02/ 2010

 

MOSKAU, 04. Februar (RIA Novosti). Der ukrainische Konzern Naftogaz hat für das im Januar aus Russland gelieferte Gas bezahlt, bestätigte der russische Energieriese Gazprom.

 

Die Lieferung sei komplett bezahlt worden, teilte Gazprom am Donnerstagabend mit.

 

Naftogaz-Sprecher Walentin Semljanski sagte RIA Novosti, 2,55 Milliarden Kubikmeter seien im Januar geliefert worden. Wie der amtierende ukrainische Finanzminister Igor Umanski zuvor mitteilte, beträgt der Preis dafür 780 Millionen US-Dollar.

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
BondWurzel

:D :D :D :D da freut sich das Investorenherz....

 

https://isht.comdirect.de/html/detail/main.html?sTab=overview&sSym=URKC.STU

 

Ukraine will get EUR 470.1mln from EU

 

 

KYIV, March 3 /UKRINFORM/. The European Union allocated EUR 470.1 million to Ukraine within the frames of the European Neighborhood policy, the European Commission statement reads.

 

Financing will be earmarked for strengthening political cooperation and promotion of economic integration between the EU and its neighbors.

Ukraine will service its foreign debt, Yanukovychs deputy chief of staff, Irina Akimova, told ICTV television, according to news agency Unian yesterday.

 

The yield on Ukraines dollar bonds maturing in 2013 fell 54 basis points to 8.50 percent yesterday.

 

The cost to protect the nations debt against default dropped to the lowest level since August 2008 at 12.6 percent upfront from 14 percent a day earlier, according to credit-default swap prices from CMA DataVision

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
BondWurzel

Geld schon bei 84,25... :) :) :) :)

 

 

U.S. ready to work with Ukraine's new government

 

 

KYIV, March 11 /UKRINFORM/. The United States is ready to cooperate with the new Cabinet of Ministers that has been appointed today, U.S. Ambassador to Ukraine John Tefft told the press in Simferopol.

 

"We are ready to cooperate with the new government, and we hope for the further carrying out of reforms that will be to the benefit of Ukraine, its economy and society," Tefft said.

 

As UKRINFORM reported, the Ukrainian parliament has today appointed Mykola Azarov the Prime Minister and approved the Cabinet of Ministers.

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
gnitter

Geld schon bei 84,25... smile.gifsmile.gifsmile.gifsmile.gif

 

So, ich bin raus bei 83 7/8. Für mich stimmt bei einer Rendite unter 9% das Chance-Risiko-Verhältnis nicht länger.

 

Oder: ich habe nun genug an diesem Staat verdient, den Rest darf sich gern jemand anders holen... thumbsup.gif

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
BondWurzel
· bearbeitet von BondWurzel

Geld schon bei 84,25... smile.gifsmile.gifsmile.gifsmile.gif

 

So, ich bin raus bei 83 7/8. Für mich stimmt bei einer Rendite unter 9% das Chance-Risiko-Verhältnis nicht länger.

 

Oder: ich habe nun genug an diesem Staat verdient, den Rest darf sich gern jemand anders holen... thumbsup.gif

 

Glückwunsch! :thumbsup:

 

Danke für den Rest...war bisher eine tolle Story seit einem Jahr. :D :D :D

 

http://seattletimes.nwsource.com/html/businesstechnology/2011324783_apeuukraineratingupgrade.html?syndication=rss

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
BondWurzel
14.03.2010 01:19

Ukraine is not on the verge of default - FinMin

 

KYEV, March 13 (Reuters) - Ukraine is not on the verge of default despite severe budget holes, newly appointed Finance Minister Fedir Yaroshenko said on Saturday.

 

The government pension fund alone is short of 25 billion hryvnais ($3.1 billion), and investors worry Kiev might have problems repaying its short-term domestic debt, which it has been issuing in increasing volumes and at sky-high yields as an economic crisis takes its toll.

 

'The previous government has masked that the financial state of the country was on the brink of catastrophe ... I assure you there is no (threat of default),' Yaroshenko said.

 

Ukraine needs to find $3-5 billion a quarter to cover budget spending and Yaroshenko confirmed the government will stick with its social obligations despite empty state coffers and rising public debt.

 

He did not specify the potential sources of the funds the country needs to make up for the budget shortage.

 

The Ukraine's new Prime Minister Mykola Azarov earlier indicated the government could seek to renegotiate the IMF programme agreed by the former government.

 

The International Monetary Fund has already said it would consider Ukraine's request to restart its $16.4 billion loan programme, suspended last year in the run-up to presidential elections.

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
BondWurzel
Ukraine will Milliardenloch im Etat mit IWF-Krediten stopfen

 

 

KIEW, 15. März (RIA Novosti). Die Ukraine erwartet in diesem Jahr ein Haushaltsdefizit von mindestens 4,3 Milliarden US-Dollar und muss erneut den Internationalen Währungsfonds (IWF) um Kredite bitten.

 

Das kündigte Vizepremier Sergej Tigipko in einem Interview für die Wochenschrift Kontrakty an. Das Haushaltsdefizit wird mindestens 35 bis 40 Milliarden Griwna (4,3 bis fünf Milliarden US-Dollar) betragen. Um es zu decken, brauchen wir Auslandskredite. Nur der IWF bietet Anleihen zu vernünftigen Zinssätzen an.

 

Die Ukraine war 2008 schwer von der Weltfinanzkrise betroffen worden. Weite Teile der Industrie mussten wegen fehlender Nachfrage die Produktion einstellen, was zu massiven Lohnrückständen führte. Der Haushalt 2009 war mit einem Defizit von 2,96 Prozent verabschiedet worden. In der Tat betrug das Loch jedoch mit rund 13 Milliarden US-Dollar das Dreifache.

 

Der diesjährige Etat ist bislang nicht angenommen worden. Der IWF hatte 2008 der Ukraine Kredite von insgesamt 16,4 Milliarden US-Dollar zugesagt. Bislang wurden drei Tranchen von 4,5, 2,8 bzw. 3,3 Milliarden US-Dollar überwiesen. Die Überweisung der ausstehenden vier Milliarden US-Dollar machte der Fonds von der Verabschiedung des Etats 2010 und der Senkung der Ausgaben abhängig.

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
gnitter
· bearbeitet von gnitter

So, ich bin raus bei 83 7/8. Für mich stimmt bei einer Rendite unter 9% das Chance-Risiko-Verhältnis nicht länger.

 

Oder: ich habe nun genug an diesem Staat verdient, den Rest darf sich gern jemand anders holen... thumbsup.gif

 

Nee, watt tu ich mich ärgern! Nur eine Woche später wären 89 7/8 oder 3000 Euro oder ein prima Sommerurlaub mehr drin gewesen.

 

crying.gif Scheiss-timing!crying.gif

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
BondWurzel
· bearbeitet von BondWurzel

So, ich bin raus bei 83 7/8. Für mich stimmt bei einer Rendite unter 9% das Chance-Risiko-Verhältnis nicht länger.

 

Oder: ich habe nun genug an diesem Staat verdient, den Rest darf sich gern jemand anders holen... thumbsup.gif

 

Nee, watt tu ich mich ärgern! Nur eine Woche später wären 89 7/8 oder 3000 Euro oder ein prima Sommerurlaub mehr drin gewesen.

 

crying.gif Scheiss-timing!crying.gif

:P Danke für den Rest.... :)

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
BondWurzel

 

Industrial production 5.6% up in Ukraine

 

KYIV, March 20 /UKRINFORM/. In February 2010 to February 2009, industrial production in Ukraine grew by 5.6%, after a 0.7% fall compared with the previous month, according to the State Statistics Committee.

 

In extractive industry a decline in industrial production in February compared with the corresponding period in 2009 amounted to 2.3% (fall against January - 5.3%). In manufacturing, output growth in February 2010 against February 2009 was 5.1% (growth of 3.8%).

 

Metallurgy and manufacturing of fabricated metal products recorded a growth of 3% (decline compared with January - 8.7% ). Engineering industry saw a growth at 19.2% (growth of 16.1%).

 

Light industry production in February 2010 to February 2009 rose by 6.1% (growth against January - 21.6%).

 

Chemical and petrochemical industries registered production growth by 15.4% over the period under report (growth compared with January - 14.1%).

 

In January 2010 to December 2009 industrial production in Ukraine fell by 12.5%, while against January 2009 an increase of 11.8% was recorded.

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
BondWurzel

 

IMF mission will work in Ukraine March 24 - April 2

 

 

KYIV, March 22 /UKRINFORM/. A mission of the International Monetary Fund will come to Ukraine on March 24 for talks on further cooperation with the Ukrainian party.

 

The Fund's press service spread a statement to this effect by IMF Resident Representative in Ukraine, Mr. Max Alier.

 

"At the authorities' invitation an IMF mission, headed by Thanos Arvanitis, will visit Kyiv from March 24 to April 2 to resume discussions with the authorities with the objective to reach understanding on economic policies that could be supported by a Fund program," Alier said.

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
BondWurzel

Hier würde unser Bundestag den Feinschliff kriegen.... :w00t: also ab und 1 Jahr Auslandsstipendium in der Ukraine.

 

Ukraine Abgeordnete argumentieren mit Fäusten und Eiern

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
BondWurzel

Russland unterstützt IWF-Kooperation mit Ukraine - Finanzminister

 

25/04/2010 15:30

 

WASHINGTON, 25. April (RIA Novosti). Russland wird das Kooperationsprogramm der Ukraine mit dem Internationalen Währungsfonds (IWF) unterstützen, das es Kiew ermöglicht, einen Kredit von zwölf Milliarden US-Dollar zu bekommen.

 

Der russische Finanzminister Alexej Kudrin hat mit dem Vizepremier der Ukraine, Sergej Tigipko, über Russlands Unterstützung gesprochen. Vieles hänge jedoch von der IWF-Mission selbst ab, sagte Kudrin vor russischen Journalisten nach seiner Teilnahme an Frühlingsforen des IWF und der Weltbank in Washington.

 

Früher hatte Vizepremier Tigipko bekannt gegeben, dass die Ukraine in den nächsten zweieinhalb Jahren im Rahmen eines neuen Kooperationsprogramms mit dem IWF Kredite für zwölf Milliarden US-Dollar aufnehmen wolle, um die Folgen der Wirtschaftskrise zu bekämpfen.

 

Die ukrainische Regierung hofft, Anfang Mai mit dem IWF über das Kooperationsprogramm übereinzukommen und im Juni bereits die erste Kreditrate zu bekommen.

 

Wie Kudrin in Washington betonte, hat Russland bereits mit dem Beschluss über die Senkung der Gaspreise für die Ukraine einen wichtigen Beitrag dazu geleistet, um ihr Wirtschaftsleben in den nächsten Jahren anzukurbeln.

 

Zu der Kooperation mit dem IWF sagte er, dass die Ukraine diese Chance mit Russlands Unterstützung bekomme.

 

Der IWF hatte 2008 der Ukraine Kredite von insgesamt 16,4 Milliarden US-Dollar zugesagt. Bislang wurden drei Tranchen von insgesamt elf Milliarden US-Dollar überwiesen. Die Überweisung der ausstehenden vier Milliarden US-Dollar machte der Fonds von der Verabschiedung des Etats 2010 und der Senkung der Ausgaben abhängig. Den diesjährigen Etat hat Kiew bislang nicht angenommen.

 

Eine IWF-Mission hatte vom 24. März bis zum 2. April zu Verhandlungen mit der ukrainischen Regierung über die Fortsetzung der Zusammenarbeit geweilt.

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Superhirn

Bisher hat die Ukraine ja alles schön brav bezahlt, sogar den 16% der nicht getauscht worden war. .... :)

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag

Erstelle ein Benutzerkonto oder melde dich an, um zu kommentieren

Du musst ein Benutzerkonto haben, um einen Kommentar verfassen zu können

Benutzerkonto erstellen

Neues Benutzerkonto für unsere Community erstellen. Es ist einfach!

Neues Benutzerkonto erstellen

Anmelden

Du hast bereits ein Benutzerkonto? Melde dich hier an.

Jetzt anmelden

×
×
  • Neu erstellen...