Zum Inhalt springen
Prospektständer

CMA CGM S.A. EO-Notes 2011(11/19) Reg.S

Empfohlene Beiträge

Prospektständer
· bearbeitet von Prospektständer

Hier mal eine Anleihe von einem Hapag Konkurrenten, 25% p.a. also High Risk, danke an Petra aus dem BB fürs auffinden..

 

Name CMA CGM 11/19 REGS

ISIN XS0618662562

WKN A1GQGC

Kürzel XAZB

Typ Unternehmensanleihe

Marktsegment Open Market

Mindestanlagesumme 100.000

Emittent CMA CGM S.A.

Zinssatz: 8,875%

Emissionsdatum 21.04.2011

Emissionsvolumen 325.000.000

Emissionswährung EUR

Notierungsaufnahme 30.06.2011

Fälligkeit 15.04.2019

Nachrangig Nein

 

cma cgm_XS0618662562.pdf

 

Kurz zu den Halbjahreszahlen, steigender Umsatz: 7,3 Mrd $, Cash: 675 Mio. $ EBITDA: 685 Mio. $, Nettoverschuldung: 5,3 Mrd. $..

 

Die 5 Mrd. Kreditlinien wurden in 2009 zu großen Teilen gerissen, im November hat für einen 20% Anteil die familienfirma Yildirm 500 Mios zugeschossen..außerdem kauft der noch für 200 Mios 50% von ner Tochterfirma der cma cgm..

 

Außerdem gabs noch bissle Stress mit der USA, da die Israli Navi aufm Shipper paar Waffen gefunden haben statt Linsen..kein Witz..iranische Firma hat da ihre Zeugs nach Lagos shippern lassen..

 

Ist alles ganz spannend, aber keine Ahnung ob man das kaufen kann oder nicht

 

Der CFO meint übrigens: “I hope our bond prices will recover after we explained our position to bondholders, because we intend to continue to access the bond market.”

 

08.09.2011, 09:10

S&P downgrades CMA CGM outlook

Standard & Poors downgraded its outlook for CMA GCM to negative and affirmed its B+ plus rating on the French ocean carrier’s debt, the Journal of Commerce reported.

“We now believe that CMA CGM will report weaker operating results for full-year 2011 than we originally expected, leading to a further deterioration in cash flow protection measures and financial covenant headroom,” the ratings agency said.

“The negative outlook also reflects our view that CMA CGM will likely need to take preventative action to avoid breaching its financial covenant tests, due in December, and that a failure to do so well ahead of time is likely to adversely affect our rating.”

CMA CGM, along with other ocean carriers, have come under pressure from inflated operating costs and lower freight rates, particularly on Asia-Europe trades, S&P said.

The announcement follows an analysis of credit default swaps by Bloomberg signaling a 90 percent probability the world’s third largest carrier will be unable to meet its obligations within five years.

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Marius

es gibt noch eine weitere mit selber laufzeit A1GQEY, kennt jemand den unterschied?

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Prospektständer
· bearbeitet von Prospektständer

Laufzeit und Kuponausstattung sind identisch, allerdings ist der A1GQEY vom Volumen her mit 25.650.000 € (Börse Luxembourg) deutlich kleiner..warum man da gleich 2 emittiert erschließt sich mir aber nicht..

 

€: Die im Prospekt auch angezeigte 475 Mio. $ , 8,5%er Seniorobligation, mit Laufzeit 2017 scheint wohl nicht börsennotiert zu sein..

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Marius

Laufzeit und Kuponausstattung sind identisch, allerdings ist der A1GQEY vom Volumen her mit 25.650.000 (Börse Luxembourg) deutlich kleiner..warum man da gleich 2 emittiert erschließt sich mir aber nicht..

 

: Die im Prospekt auch angezeigte 475 Mio. $ , 8,5%er Seniorobligation, mit Laufzeit 2017 scheint wohl nicht börsennotiert zu sein..

 

doch schau unter onvista.de

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Prospektständer

Verlink mal bitte direkt...ich seh da nur die beiden Themenpapiere (Prospekt)...

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Prospektständer
· bearbeitet von Prospektständer

In Fernost sitzt das Geld wohl noch lockerer...

 

07.10.2011, 11:54

CMA CGM mulls $2 bln China ship orders

CMA CGM, the world's third-largest container shipping group, is looking at placing $2 billion worth of orders to shipyards in China, where bank loans are more available, while European banks tighten lending, Beijing-backed Ta Kung Pao reported on Friday, Reuters reports. CMA CGM was in talks with China's top two ship builders, State Shipbuilding Corp (CSSC) and China Shipbuilding Industry Corp (CSIC), for a total of 20 container ships of 9,000 to 10,000 twenty-feet equivalent units (TEU) each, the paper quoted industry sources as saying.

 

The Export-Import Bank of China was considering providing the French shipping firm with comprehensive financing, it said.

 

CMA CGM planned to order five ships first with options for another 15, with the ships expected to be built in Shanghai and Dalian and to be delivered from 2013, the paper said.

 

Korean shipbuilders refused to arrange financing for new ships so CMA CGM turned to Chinese shipyards, the paper quoted a market source as saying.

 

CMA CGM was not immediately available for comment.

 

CSSC, the parent of Shanghai-listed China State Shipbuilding Co Ltd , is China's biggest shipbuilder followed by CSIC, which controls China Shipbuilding Industry Co Ltd .

 

http://en.portnews.ru/news/31406/

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
WOVA1

In Fernost sitzt das Geld wohl noch lockerer...

 

..

 

Wenn die mit ihren Kreditgebern so robust umgehen, wie sie dies mit Gesellschaften tun, die ihnen Schiffe verchartern,

kann ich die Koreaner schon verstehen..

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Prospektständer

Zinszahlung ist laut Bondboard gutgeschrieben worden.

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Prospektständer
· bearbeitet von Prospektständer

In Stuttgart Mindestnominalumsatz zu 42,75%

 

Neue News gibts auch, wobei die eher nicht kriegsentscheidend sind:

 

20.10.2011, 18:09

 

CMA CGM Group to upgrade its ASEA service between Asia, Kenya and Tanzania

CMA CGM Group is pleased to announce the upgrading of its ASEA service connecting Asia, Kenya and Tanzania, effective since October 12th, 2011.

The new ASEA weekly service will deploy 6 ships of 2500 TEU (4 provided by CMA CGM Group and 2 provided by Emirates Shipping Line) and will allow the Group to provide its customers with below pluses:

• Direct weekly service to Kenya and Tanzania gateways

• Deployment of bigger vessels

• One of the fastest transit times from Asia to Mombasa and Dar Es Salam

• Port Kelang Hub: Connection with the CMA CGM’s global network of mainliners and feeders

• An enhanced capacity of reefers in order to meet the growing demand of refrigerated transport on this trade

This new service shows the strong commitment of CMA CGM Group to consolidate its offer from Asia to East Africa key countries in order to support the strong and regular growth of this trade

The service rotation will be as followed: Port Kelang, Singapore, Port Victoria or Male, Mombasa, Tanga, Dar Es Salam, Colombo and back to Port Kelang.

 

http://en.portnews.ru/news/31780/

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Prospektständer
· bearbeitet von Prospektständer

Wäre sicher spannend zu wissen welche Griechen noch Geld für so große Schiffe (post panamax, sind meistens >300 meter lang..) übrig hat...aber Flottenverkleinerung bringt erstmal natürlich Cash für Couponzahlungen, wobei bei dem Marktumfeld sicher nicht Höchstpreise erzielt werden..

 

22.11.2011, 12:55

 

CMA CGM SA, the world’s third- largest container line, said it’s selling two so-called post- panamax vessels, Bloomberg reports. The ships are the CMA CGM Wagner and the CMA CGM Verdi, the Marseille, France-based company confirmed by e-mail today. CMA CGM declined to say whether it had reached agreement on or finalized a sale.

 

Both vessels, built in 2004, were sold for $45 million to undisclosed Greek interests, Clarkson Research Services Ltd., a unit of the world’s biggest shipbroker, reported Nov. 19. A post-panamax ship is too large to navigate the Panama Canal.

 

The French company has 408 vessels and nine more on order at shipyards, making it bigger than any competitor except Maersk Line and Mediterranean Shipping Co., according to Clarkson.

 

CMA CGM sold 25 vessels between March 2010 and Nov. 18 of this year for $627 million, according to London-based Seasure Shipping Ltd. Seasure publishes VesselsValue.com, an assessor and tracker of sales and purchases of container ships, tankers and dry-bulk vessels.

 

http://en.portnews.ru/news/32512/

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
SkyWalker

Der Kurs ist in den letzten Woche ja wieder deutlich gestiegen, ich bin inzwischen auch am überlegen ob ich mir etwas ins Depot lege, sofern der Kurs den wieder bei um die 40 steht. Ist jemand hier im Board sonst noch investiert, wenn ja was hat euch bewogen? Parallel verfolge ich den Threat im BB, in letzter Zeit aber bezüglich CMA leider auch nichts neues.

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Marius

Der Kurs ist in den letzten Woche ja wieder deutlich gestiegen, ich bin inzwischen auch am überlegen ob ich mir etwas ins Depot lege, sofern der Kurs den wieder bei um die 40 steht. Ist jemand hier im Board sonst noch investiert, wenn ja was hat euch bewogen? Parallel verfolge ich den Threat im BB, in letzter Zeit aber bezüglich CMA leider auch nichts neues.

 

 

ist mir derzeit zu heiß die kiste, warte auf die weitere entwicklung bei den frachtraten

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
BenGunn

Mit etwas Verspätung aus der Versenkung ge(er)holt - ein Teil der "arbeitenden" Fraktion der Seefahrt: http://www.france24....trong-q2-profit

 

For the first half of the year, the company bounced back into the black by reporting a profit of 364 million euros from a previous loss of 79 million euros in the same six months last year. The company stood by its target of achieving a "positive result" for the full year 2013.

The quarterly result was flattered by the divestment of its 49-percent stake in port operator Terminal Link.

Although sales fell by 2.4 percent in the quarter, to $4.0 billion because of a fall in average freight rates, transport volumes soared 6.9 percent to 2.9 billion standard-sized containers (TEU).

Den Restrukturierungsbemühungen entsprechend hat der Bond seit einiger Zeit die 90 überschritten. Mit einer nahenden Pleite muss nicht unbedingt gerechnet werden. Die Tradition der Kartelle sorgt (schon seit den Zeiten der Hanse) stets für eine Handbreit Wasser unter dem Kiel der "Linien".

Zwischenfazit: A 'little' risk, but much fun!:) ... soweit ...

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Prospektständer
· bearbeitet von Prospektständer

Die Anleihe ist anscheinend nicht mehr gelistet und es wurde einiges zurückgekauft. 25er Laufzeit steht noch aus: XS1703065620 

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag

Erstelle ein Benutzerkonto oder melde dich an, um zu kommentieren

Du musst ein Benutzerkonto haben, um einen Kommentar verfassen zu können

Benutzerkonto erstellen

Neues Benutzerkonto für unsere Community erstellen. Es ist einfach!

Neues Benutzerkonto erstellen

Anmelden

Du hast bereits ein Benutzerkonto? Melde dich hier an.

Jetzt anmelden

×
×
  • Neu erstellen...