Zum Inhalt springen
Axibaxi

Bank of Nova Scotia

Empfohlene Beiträge

Mithrandir77

Canadian bank earnings were messy this quarter: portfolio manager

 

Zitat

The Canadian banks set aside more money for bad loans than expected this quarter, while also indicating there will be layoffs in the months ahead, but one portfolio manager says this weakness should create a buying opportunity for investors in the future. 
 
Nearly all of Canada’s leading banks reported higher-than-expected provisions for credit losses (PCLs), while others revealed that they will undergo further restructuring as a measure to get expenses under control. These announcements caused investors to punish most of the bank stocks this week. 

“It seems like this quarter the banks have had messy earnings. There’s a lot of one-time expenses or costs,” Rebecca Teltscher, portfolio manager at Newhaven Asset Management, told BNN Bloomberg in a television interview on Friday. 
 
She is forecasting that PCLs will continue for several quarters as the banks take on a prudent strategy for a possible downturn in Canada’s economy, specifically linked to the renewal of mortgages at higher rates in the next year or two. 
 
“We're expecting (PCLs) to go even higher from here,” she said. 

 

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Mithrandir77

Scotiabank reports Q1 profit up from year ago, provisions for credit losses up

 

Zitat

"The bank delivered solid earnings this quarter driven by strong revenue growth, margin expansion and expense discipline," Scotiabank chief executive Scott Thomson said in a statement.

"I am encouraged by the early progress against our strategic priorities, and the further strengthening of our balance sheet metrics."

Scotiabank's Canadian banking operations earned $1.10 billion in net income attributable to equity holders of the bank, up from $1.09 billion a year earlier, as the bank saw higher revenue mostly offset by an increase in provisions for credit losses and non-interest expenses.

The bank's international banking business earned $746 million in net income attributable to equity holders of the bank, up from $644 million.

The bank's global wealth management business earned $368 million in net income attributable to equity holders, down from $385 million, while its global banking and markets operations earned $439 million in net income attributable to equity holders, down from $519 million.

Scotiabank''s "other" category reported a net loss attributable to equity holders of $474 million, compared to a loss of $913 million a year earlier.

 

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Gast240408
1 hour ago, lowcut said:

Eine interessante Analyse.

Nicht unbedingt, wenn man den Namen der Bank kennt. Im ganzen Artikel fehlt eine markante Jahreszahl: 1833.

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
lowcut
vor 2 Stunden von myrtle:

Nicht unbedingt, wenn man den Namen der Bank kennt. Im ganzen Artikel fehlt eine markante Jahreszahl: 1833.

Für eine Analyse muss man das Jahr der Gründung nicht kennen oder benennen, das übrigens 1832 war. :thumbsup:

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Gast240408
50 minutes ago, lowcut said:

Für eine Analyse muss man das Jahr der Gründung nicht kennen oder benennen, das übrigens 1832 war. :thumbsup:

Das meine ich auch nicht, sondern das der ersten Dividendenzahlung. DAS ist der Punkt bei der Nova Scotia Bank.

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
lowcut
vor 3 Stunden von myrtle:

Das meine ich auch nicht, sondern das der ersten Dividendenzahlung. DAS ist der Punkt bei der Nova Scotia Bank.

Ist es nicht egal, das sie die erste Dividende 1833 gezahlt haben?

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
Gast240408
41 minutes ago, lowcut said:

Ist es nicht egal, das sie die erste Dividende 1833 gezahlt haben?

Nun, das haben sie seitdem durchgehend, das muss man erstmal nachmachen. Da ebendiese Dividenden unter den im Artikel genannten Zahlen das einzig Ungewoehnliche sind, ist es fuer diesen Kontext interessant. Fuer mich zumindest. Ausser du untersetzt deine Verwendung des Begriffs mit anderen Gruenden, dazu steht ja nichts da.   

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag
lowcut
vor 2 Stunden von myrtle:

Nun, das haben sie seitdem durchgehend, das muss man erstmal nachmachen. Da ebendiese Dividenden unter den im Artikel genannten Zahlen das einzig Ungewoehnliche sind, ist es fuer diesen Kontext interessant. Fuer mich zumindest. Ausser du untersetzt deine Verwendung des Begriffs mit anderen Gruenden, dazu steht ja nichts da.   

Ok, ich verstehe was du meinst. Ich würde es aber nicht so gewichtig sehen bei einer Analyse. Am Ende müssen sie ja auch in den nächsten Jahren die Dividende zahlen. Wenn sie das nicht schaffen, ist die Vergangenheit eher egal.

Diesen Beitrag teilen


Link zum Beitrag

Erstelle ein Benutzerkonto oder melde dich an, um zu kommentieren

Du musst ein Benutzerkonto haben, um einen Kommentar verfassen zu können

Benutzerkonto erstellen

Neues Benutzerkonto für unsere Community erstellen. Es ist einfach!

Neues Benutzerkonto erstellen

Anmelden

Du hast bereits ein Benutzerkonto? Melde dich hier an.

Jetzt anmelden

×
×
  • Neu erstellen...