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Offshore Drilling Contractors - Bohrplattformbetreiber

Empfohlene Beiträge

Marfir
vor 3 Stunden schrieb Trauerschwan:

Und dann noch eine kleine (Neu-)Vorstellung: Shelf Drilling

 

Das sagt Shelf Drilling über sich selber: "Shelf Drilling is the world’s largest contractor of jack-up rigs. We are incorporated under the laws of the Cayman Islands with Management headquartered in Dubai with rig operations across four core operating regions – Southeast Asia, India, West Africa and MENAM (Middle East, North Africa & Mediterranean). Our strategy is to maintain a sole focus on shallow water drilling services and leverage decades of industry experience and an outstanding track record to provide best-in-class drilling operations for our customers."

 

Fleet Status Report - As of 30 April 2018

 

- 100% Jackups, insgesamt 40, davon 3 cold stacked und 8 idle, wenn ich das richtig sehe

- Info: kein Jackup in der Nordsee! vor allem vertreten in Low Cost Regionen...

Danke für die Vorstellung aber Shelf Drilling ist keine echte Konkurrenz. 38 von 39 JU haben ein biblisches Alter. Andere Driller verschrotten solche JU. Wenn Ensco solche rigs noch behalten hätte, wäre Shelf der zweit Größte. Aber auf Größe kommt es nicht an. Eher ob man die guten, hochpreisigen Aufträge ergattern kann. Da sehe ich eher andere driller weit vorn.

 

 

Die Aussage von DO ist keine Überraschung:

Zitat

I think they're getting pretty close to midcycle, but certainly not at a rate that would incentivize newbuilds.

Wobei natürlich noch ettliche Neubauten auf ihre Auslieferung warten, was den Markt auch ohne Neubestellungen noch eine weile belasten wird.

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Trauerschwan
vor 57 Minuten schrieb Marfir:

Danke für die Vorstellung aber Shelf Drilling ist keine echte Konkurrenz. 38 von 39 JU haben ein biblisches Alter. Andere Driller verschrotten solche JU. Wenn Ensco solche rigs noch behalten hätte, wäre Shelf der zweit Größte. Aber auf Größe kommt es nicht an. Eher ob man die guten, hochpreisigen Aufträge ergattern kann. Da sehe ich eher andere driller weit vorn.

 

Schon richtig, aber mir geht es in diesem Fall auch nur um den Bond bzw. die Rückzahlung. Shelf Drilling hat u.a. drei ehemalige Seadrill JU gekauft - und zwar mit ordentlich frischer Kohle. News vom 02.05.2017:

 

Offshore drilling contractor Seadrill has reached an agreement with Shelf Drilling to sell three jack-up drilling rigs for a total consideration of $225 million.

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Trauerschwan

Transocean Ltd. Announces One-Year Contract Extension for Henry Goodrich - ca. 270.000 USD Dayrate

 

ARO wins 18 years worth of offshore drilling contracts with Saudi Aramco - The U.S. offshore drilling company Rowan has informed that ARO Drilling was awarded six three-year contracts by Saudi Aramco for Rowan jack-up rigs currently operating in Saudi Arabia.

 

Transocean posts $1.1B net loss on impairments - Offshore drilling company Transocean posted a net loss attributable to controlling interest of $1.135 billion. The results were affected by impairments of $1.117 billion.

 

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Trauerschwan

Noble Corporation plc Reports Second Quarter 2018 Results

 

u.a. wurden drei Rigs verschrottet: "The Noble Dave Beard has been retired from service, along with the semisubmersible Noble Amos Runner and the standard duty jackup Noble Alan Hay"

 

außerdem ein neuer Contract für ein Drillship: "the drillship Noble Tom Madden was awarded a contract for work offshore Guyana, which includes two firm wells, plus three optional wells. Reactivation of the rig from its warm stacked status has begun, with the contract expected to commence in October 2018"

 

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Marfir
vor 7 Stunden schrieb Trauerschwan:

Noble Corporation plc Reports Second Quarter 2018 Results

 

u.a. wurden drei Rigs verschrottet: "The Noble Dave Beard has been retired from service, along with the semisubmersible Noble Amos Runner and the standard duty jackup Noble Alan Hay"

 

außerdem ein neuer Contract für ein Drillship: "the drillship Noble Tom Madden was awarded a contract for work offshore Guyana, which includes two firm wells, plus three optional wells. Reactivation of the rig from its warm stacked status has begun, with the contract expected to commence in October 2018"

 

Die 3 rigs waren alle Baujahr 198x und die Major-Upgrades waren auch schon länger her.

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Trauerschwan

Eni picks COSL rig for South China Sea work

 

COSL said on Monday that the contract was awarded to the semi-submersible rig Hai Yang Shi You (HYSY) 982.

It is worth noting that this was the first time for COSL to provide drilling services to Eni.

COSL added that the exploration operations with the rig would be conducted in the South China Sea. The contract is expected to begin in the first quarter of 2019.

 

 

Nexen hires COSL rig for Buzzard II development

 

According to COSL, the contract for the COSLPioneer will begin in February 2019. The drilling campaign will comprise at least 6 wells. The expected duration is around 16-18 months.

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Trauerschwan

Ein interessanter Artikel zur Jackup-Situation /-Nachfrage im Mittleren Osten: Bassoe: Saudi Arabia goes full throttle in offshore drilling spree

 

Zitat

 

u.a.

 

And an even funnier fact:

4) Saudi Aramco alone is responsible for 58 of the 90 years of added jack-up backlog. That’s 65% of all jack-up drilling days added this year for a country that represents 16% of the jack-up market.

 

While recently-added demand in other countries pales in comparison to Saudi Arabia, oil companies in Middle Eastern countries like the UAE and Qatar are ramping up new drilling projects. ADNOC in the UAE has just concluded a six-rig, multi-year tender, and Qatargas is in the process of concluding their six-rig tender for startup in late-2019. These programs will add another 40 years to jack-up contract backlog.

 

Overall jackup utilization in the Middle East stands at just under 75%, and for now, dayrates are still low for most jackup fixtures in the Middle East (outside of Saudi Arabia). We estimate that the latest ADNOC tender saw rates down in the $35,000-$45,000 range.

 

 

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Trauerschwan

Und weiter geht's:

 

World’s largest jack-up operator says demand growing - Bassoe Analytics tool shows that current worldwide jack-up utilization is at 68%, with 291 rigs drilling and 134 waiting for work, with dayrates falling between $48.000 for a vintage jack-up, and $88000 for a premium high-end jack-up.

 

Vietsovpetro hires two PV Drilling jack-ups - PV Drilling I and PV Drilling VI jack-up drilling rigs. The two rigs have, reportedly, been hired on three-month contracts. Per VesselsValue, the PV Drilling I is expected to begin work on October 15, 2018, while the PV Drilling VI is supposed to begin work on October 1, 2018.

 

Shelf Drilling’s Trident VIII jack-up scores Nigeria drilling deal - Shelf on Tuesday said the rig had been awarded a contract for 245 days firm term in Nigeria by Amni. The contract for the 1981-built rig is expected to start in Q1 2019.

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Marfir

Rystad: Borr helping entire jack-up market by pushing up utilization levels

Zitat

Not only has Borr built up a large fleet of capable jack-ups, it has also followed an aggressive retirement program. So far this year Borr and Paragon combined have decided to scrap 26 ageing jack-ups. This compares to 17 units retired among all companies globally in 2017.

Sehr gut.

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Trauerschwan

 

Zitat

 

Pacific Drilling could soon have five rigs drilling simultaneously

 

 

Pacific Drilling, the owner of seven ultra-deepwater drillships, has obtained longer-term letters of award for two of its drillships Pacific Khamsin and Pacific Meltem, both currently “smart-stacked” in Las Palmas.

The drillships will be hired by an undisclosed client in the Gulf of Mexico on two-year contracts and $160.000 dayrate each. Both contracts are expected to start in early 2019.

 

Malaysia’s Petronas has exercised its option to contract Pacific Santa Ana drillship for an additional year of work starting in mid-2019.

The drillship, currently idle in Las Palmas, will be used in Mauritania expected to start in mid-2019 with an estimated 360 days of work. The dayrate for this is $280.000

 

In addition, the driller will be hoping to convert a letter of intent it has with Eni for the Pacific Bora drillship into a firm contract.

The LoI is for work in Nigeria for one firm well with two option wells, with each well estimated at approximately 90 days of work, at a dayrate of $150,000 expected to start in October 2018.

 

 

Endlich mal Zahlen :)

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Marfir
vor 2 Stunden schrieb Trauerschwan:

 

 

Endlich mal Zahlen :)

Da muss man ja kurz vorm absaufen sein, wenn man moderne drill ships für eine warme Mahlzeit vermietet. Und dann gleich 2 Jahre fix. OMG

Offenbar sollen die neuen Eigentümer den Eindruck bekommen man könnte trotz schwierigem Umfeld noch Aufträge bekommen.

 

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Trauerschwan
· bearbeitet von Trauerschwan
Am 8/20/2018 um 22:01 schrieb Marfir:

Da muss man ja kurz vorm absaufen sein, wenn man moderne drill ships für eine warme Mahlzeit vermietet. Und dann gleich 2 Jahre fix. OMG

Offenbar sollen die neuen Eigentümer den Eindruck bekommen man könnte trotz schwierigem Umfeld noch Aufträge bekommen.

 

 

Pacific Drilling befindet sich noch in Chapter 11 und die ehemaligen Aktionäre bekommen bei dieser Pleite genau 0% Recovery. Könnte mir daher vorstellen, dass es den neuen Geldgebern wichtig ist, dass ein kleines Licht am Ende des Tunnels zu erahnen ist.

 

Pacific drilling strikes deal with creditors. No recovery for common shareholders

Zitat

 

The driller said the plan had already been supported by all of the Company’s major creditor interests. Under the Plan, existing holders of Pacific Drilling common shares would receive no recovery.

 

Under the plan to the Plan, Pacific Drilling expects to raise $1.5 billion of new capital comprised of $1.0 billion in a combination of first and second lien secured notes and $500 million of equity through a rights offering and a private placement.

 

 

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Marfir
vor 8 Stunden schrieb Trauerschwan:

 

Pacific Drilling befindet sich noch in Chapter 11 und die ehemaligen Aktionäre bekommen bei dieser Pleite genau 0% Recovery. Könnte mir daher vorstellen, dass es den neuen Geldgebern wichtig ist, dass ein kleines Licht am Ende des Tunnels zu erahnen ist.

 

Pacific drilling strikes deal with creditors. No recovery for common shareholders

 

Ja den Artikel hatte ich auch gelesen. Bei den day rates zahlt man allerdings eher drauf.

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Trauerschwan
vor 11 Stunden schrieb Marfir:

Ja den Artikel hatte ich auch gelesen. Bei den day rates zahlt man allerdings eher drauf.

 

Ja und nein. Reine Opex der Drilliships sollten sich so bei 150.000 USD pro Tag belaufen. Wenn die Rigs cold- oder warmstacked sind, dann zahlt man teilweise 10.000-50.000 USD pro Tag. Die Crew und Rigs also in Betrieb nehmen und breakeven laufen lassen. Dafür spart man sich dann die Stacking-Kosten und kann auf eine Erholung der Dayrates hoffen (mehr geht auch nicht).

 

Aber du hast natürlich Recht. Auf Dauer helfen solche Dayrates nicht.

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Marfir
vor 1 Stunde schrieb Trauerschwan:

 

Ja und nein. Reine Opex der Drilliships sollten sich so bei 150.000 USD pro Tag belaufen. Wenn die Rigs cold- oder warmstacked sind, dann zahlt man teilweise 10.000-50.000 USD pro Tag. Die Crew und Rigs also in Betrieb nehmen und breakeven laufen lassen. Dafür spart man sich dann die Stacking-Kosten und kann auf eine Erholung der Dayrates hoffen (mehr geht auch nicht).

 

Aber du hast natürlich Recht. Auf Dauer helfen solche Dayrates nicht.

Mag sein. Nur die Zinsen für die Schulden hat man dann noch nicht zusammen. Aktuell siehts aber ganz gut aus, dass der aktuelle Aufschwung nachhaltig ist und mit steigender Flottenauslastung gibts dann auch mal wieder höhere day rates.

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Trauerschwan
· bearbeitet von Trauerschwan

Da es kürzlich zu der ein oder anderen Frage bzgl. der Besatzung von Offshore Drilling Rigs gekommen ist:

 

Ultra Deepwater Drillship (Baujahr 2013): West Auriga hat 200 Betten

Semi-Sub (Baujahr 2008): ENSCO 8501 hat 150 Betten

Jackup (Baujahr 1980): ENSCO 97 hat 100 Betten

 

Das heißt natürlich nicht, dass jedes Bett mit einem Arbeiter belegt ist. Bessere Zahlen kann ich dazu momentan nicht beisteuern.

 

Außerdem ein Link zum Thema

Zitat

Oil and gas rigs: what’s the difference?

They’re essentially the same. Gas rigs in the south of the North Sea are smaller – maybe a couple of dozen people on them. The oil rigs in Central and North can be huge installations with up to 200 people. The floating operations are tied to the sea bed and rotate around a turret so that they’re always head on to the weather. They’re smaller with an average crew of 50 and can be oil or gas. Then there are the drilling units, which drill for oil and gas, cap it, then move to a different well.

 

 

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BondFan
Zitat

Oil and gas rigs: what’s the difference?

They’re essentially the same. Gas rigs in the south of the North Sea are smaller – maybe a couple of dozen people on them. The oil rigs in Central and North can be huge installations with up to 200 people. The floating operations are tied to the sea bed and rotate around a turret so that they’re always head on to the weather. They’re smaller with an average crew of 50 and can be oil or gas. Then there are the drilling units, which drill for oil and gas, cap it, then move to a different well.

 

 

In der Erklärung werden m.E. in erster Linie verschiedene Fördereinrichtungen angesprochen. Alle als Rigs zu bezeichnen führt etwas in die Irre.

 

Drillships, Semi-Subs und Jack-Ups sind reine mobile Bohranlagen und werden nicht zur Förderung eingesetzt. Nachdem die Bohrungen niedergebracht wurden ziehen sie weiter. Je nach Entwicklungskonzept werden zur Förderung am Meeresboden verankerte Förderplattformen unterschiedlichster Größen, Unterwasserinstallationen oder FPSOs verwendet.

 

Hier eine kleine Zusammenstellung was es so gibt.

https://www.wintershall.com/de/technologie-innovation/produktion/erdoel-und-erdgasfoerderung-auf-see.html

 

"Gas rigs in the south of the North Sea are smaller – maybe a couple of dozen people on them"

In dem Satz ist m.E. von Förderplattformen die Rede. Die sind teilweise sogar unbemannt und ferngesteuert.

01_F16_A__6_.jpg

 

Wenn bei so einer Plattform zusätzliche Bohrungen niedergebracht werden sollen, dann wird ein Jack-Up-Rig daneben "geparkt" und der Bohrturm schiebt sich über die Förderplattform. Daher sind diese Plattformen i.d.R. auch asymmetrisch aufgebaut.

A-6A_01.jpg

 

"The oil rigs in Central and North can be huge installations with up to 200 people." Hier ist auch von Förderplattformen die Rede.

Solch große Plattformen verfügen über eigene feste Bohranlagen zur Erweiterung oder Wartung, weil ein Jack-Up da nicht dran passt.

02_Brage_0084793_Brage_platform.jpg

 

"The floating operations are tied to the sea bed and rotate around a turret so that they’re always head on to the weather. They’re smaller with an average crew of 50 and can be oil or gas." Beschreibt m.E. ein FPSO und keine Bohranlage.

 

"Then there are the drilling units, which drill for oil and gas, cap it, then move to a different well." Das sind die Drillships, Jack-Ups, Semi-Subs und andere "echte" Rigs.

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Marfir
vor 2 Stunden schrieb Ulkbaer:

Interessant. Diesmal kauft Transocean kein backlog sondern rigs. Das was zuletzt Ensco mit Atwood vorgewurfen wurde, drückt jetzt auch hier den Kurs (-6% an der NYSE).

 

Zitat

The top four Ocean Rig shareholders (representing approximately 48% of Ocean Rig’s outstanding shares), all of Ocean Rig’s directors that own shares of Ocean Rig, and Transocean’s third largest shareholder, Perestroika (Cyprus) Ltd., controlled by current Transocean board member, have executed voting and support agreements.

Ziemlich wahrscheinlich, dass der Deal durch geht. Die Ocean Rig Aktionäre verzichten damit auf einen großen upside bei der Bewertung, wenn der Markt sich erholt. 20% Premium auf den letzten Börsenkurs sind nicht die Welt. Dafür hätte sich das Risiko nicht gelohnt.

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Trauerschwan
· bearbeitet von Trauerschwan

Auf jeden Fall sehr interessant und gut für den OSD Markt. Ob sich damit Transocean einen Gefallen getan hat? George Economou ist jetzt (zum Glück nur kleiner) Anteilseigner bei Transocean.

 

Folgende, etwas ältere Transocean Rigs sind laut Fleet Status Report cold stacked (und damit mehr oder weniger schrottreif):

 

Discoverer Deep Seas.....2001......Drillship

Discoverer Spirit.............2000......Drillship

GSF C.R. Luigs...............2000......Drillship............soll verschrottet werden!

Discoverer Enterprise.....1999......Drillship

 

Sedco 714............1983 / 1997....Semi Sub

Sedco 711.....................1982......Semi Sub

Songa Delta...................1981.....Semi Sub........  soll verschrottet werden!

 

Zitat

 

Also, consistent with the company’s strategy of recycling less competitive rigs, Transocean will retire two of its floaters, the ultra-deepwater drillship C.R. Luigsand the midwater floater Songa Delta. The rigs will be classified as held for sale and will be recycled in an environmentally responsible manner. Both floaters are currently stacked. Transocean anticipates re-ranking the combined fleet, which may result in additional rigs being recycled.

 

 

Oben genannte, nicht hervorgehobene Rigs, vor allem die Drillships, könnten durch die neueren ORIG Rigs ersetzt werden. Wird man abwarten müssen.

 

EDIT: Ich habe beim Forentreffen gesagt, dass ich in kein Unternehmen, das George Economou gehört, investieren würde. Das bezieht sich auf die Aktien und die werde ich auch nicht anfassen, egal, ob GE irgendwelchen Einfluss ausüben kann oder nicht. Was ich mit meinen Anleihen machen werde, weiß ich noch nicht. Hängt aber auch an der Einflussmöglichkeit GEs auf Transocean.

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Marfir
vor 4 Stunden schrieb Trauerschwan:

 Ich habe beim Forentreffen gesagt, dass ich in kein Unternehmen, das George Economou gehört, investieren würde. Das bezieht sich auf die Aktien und die werde ich auch nicht anfassen, egal, ob GE irgendwelchen Einfluss ausüben kann oder nicht.

Ich war beim Treffen nicht dabei. Was war noch gleich der Grund?

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Trauerschwan
vor 28 Minuten schrieb Marfir:

Ich war beim Treffen nicht dabei. Was war noch gleich der Grund?

 

Den Grund habe ich dort zwar nicht genannt, aber es geht um die DRYS und ORIG Geschichte. Habe mal einen kleinen Online-Artikel rausgesucht. Habe das Thema zu der Zeit immer schön mitgelesen und bin heilfroh, dass ich dort nie "investiert" war. Man könnte ihn auch Schlingel nennen. Auf jeden Fall noch eine Nummer schlimmer als John Fredriksen (Seadrill Besitzer).

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Trauerschwan

Bzgl. Transocean + ORIG:

 

Slideshow


Conference Call

 

Einige vielleicht interessante Folien aus der Slideshow:

 

ORIG 1.jpg

ORIG 2.jpg

ORIG 3.jpg

ORIG 4.jpg

 

 

 

Und noch ein paar Gedanken meinerseits:

 

- Stand August 2018 gab es insgesamt 131 Drillships und 143 Semi-Submersibles auf dem Markt --> 274 Floater

- weitere 20 Drillships und 9 Semi-Submersibles noch in den Werften --> 29 Floater, davon 4 von Transocean

- Transocean hat angekündigt, zwei Floater zu verschrotten

- nach der ORIG Übernahme und inkl. der angekündigten Verschrottung und der vier Neubauten hat Transocean dann 57 Floater --> 57 / 303 = knapp 19% aller Floater!

- möglicherweise später gewisse Marktmacht, von daher nicht ganz uninteressant und weiter beobachtbar

- es werden mit Sicherheit weitere Floater verschrottet, die dem Floater Markt helfen werden

- nicht sicher, ob die von Transocean / Wood Mackenzie prognostizierte Markterholung so (schnell) eintreffen wird

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Trauerschwan

Ein kritischer Artikel zu dem RIG-ORIG Deal von Vladimir Zernov auf SeekingAlpha.


Bzgl. der ORIG Flotte:

Zitat

 

Out of two harsh-environment semis, one is on contract (Leiv Eiriksson) and one is cold stacked (Eirik Raude).

 

Only one drillship, Ocean Rig Skyros, is on long-term contract.

Another, Ocean Rig Poseidon, recently scored a number of jobs which will keep the rig busy into the beginning of 2019.

 

Ocean Rig Corcovado and Ocean Rig Mykonos are warm stacked.

 

Ocean Rig Apollo, Ocean Rig Athena, Ocean Rig Mylos, Ocean Rig Olympia and Ocean Rig Paros are cold stacked.

 

 

Besonders gut finde ich die Kommentare, u.a. von dem User Henrik Alex. In den vergangenen Jahren haben die zwei User häufig richtig gelegen und scheinen sich im OSD Bereich auch relativ gut auszukennen. Es muss natürlich jede/r selber wissen, wem er/sie was glaubt.

 

Zitat

 

Henrik Alex, Contributor

On the call, Transocean stated the amount required for reactivating three of the drillships at just $25 million each, a number that seems way too low. Perhaps they exclude SPS, required upgrades and other costs here.We already know that the cost of reactivation of the Eirik Raude was estimated at $110 million including required upgrades, so I am having a hard time to believe in Transocean's numbers.

Regarding the TMS Offshore contract: Vladimir is right, George Economou is pocketing a whopping $130 million termination fee in addition to $110 million in cash for his 8.5 million shares in Ocean Rig. He will also own a roughly 2.5% stake in the new Transocean. That's what I call a deal.

 

Vladimir Zernov, Contributor

I absolutely do not believe in $25M. From what I heard on the topic, the number should be close to $100M and, in difficult cases after long stacking, may go above this level.

 

Henrik Alex, Contributor

Economou has no control over Ocean Rig anymore. New majority hedge fund owners pushed for the deal.

 

Henrik Alex, Contributor

Reactivating and upgrading 5th generation HE Semi "Eirik Raude" was estimated at $110 million by Ocean Rig. They did not proceed with the reactivation after negotiations with Transocean pointed towards a deal. Reactivation costs of cold-stacked semi-sub Ocean Endeavor were estimated at $50-100 million by Diamond Offshore. Transocean has disclosed $50 million of "maintenance, reactivation, rig operating costs and contract preparation costs" for the Development Driller III. Reactivation costs for Development Driller I were estimated at $28 millionReactivation of the HE Semi Transocean Barents was estimated at $40 million.

 

 

Die Reaktivierungskosten des DO Rigs kann ich bestätigen. Die Info war in einem der letzten DO Conference Calls zu finden.

 

RIG sagt zu den oben genannten Themen im Conference Call:

 

Zitat

 

Naturally as part of our due diligence, we visited the rigs in Ocean Rig’s fleet. The two warm stacked units in Las Palmas are in excellent condition, and will likely move to the top of our marketing list along with the Deepwater Asgard. Of the five cold stacked rigs in Greece, all have been very well maintained.

 

With regard to the seventh-gen cold stacked rigs, Jeremy indicated a $25 million reactivation costs. This is based upon a fairly high level review of the reactivation.

 

I'm just going to give you some high-level diligence on this. First of all, these rigs are cold stacked in an area in Greece where there is extremely low humidity. So you don't have the risk that you're going to have by stacking it in an area closer to the equator where you do have the humility risk.

 

We have not completed a reactivation cost on the Raude and the Paros at this stage. (zur Info: 2x cold stacked Rigs --> Raude ist ein HE-Semi / Paros das von der bankrotten Firma Schahin für 65 Mio USD gekaufte Drillship)

 

 

Das war es auch erst einmal zum Thema.

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Dave_1

Hallo,

 

zu  SEVAN DRILLING LIMITED (BMG8070J1099) habe ich ein paar kurze Fragen an da Forum. Ich hoffe Ihr könnt mir hier helfen.

 

Leider habe ich noch Altbestand an Sevan Aktien, die ich nicht mehr verkaufen kann, da mein Broker (ING DiBa) keinen Handelsplatz für die Aktie anbietet.

 

Werden die Aktien von Sevan noch gehandelt? Wenn ja, wo bzw. auf welchem Börsenplatz kann ich die Aktien noch handeln.

Welcher Online Broker unterstütz den Börsenplatz?

 

Schon einmal vielen Dank.

Dave

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