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Offshore Drilling Contractors - Bohrplattformbetreiber

Empfohlene Beiträge

Life_in_the_sun

@Trauerschwan danke für die Info :thumbsup:

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Marfir
vor 12 Stunden von Trauerschwan:

@Crisu @Marfir @Life_in_the_sun

 

1. Einige Cold Stacked Drillships wurden mittlerweile reaktiviert (siehe Valaris)

2. Dayrates für einige Drillships in Gulf of Mexico mittlerweile wieder bei ca. 300k USD (siehe Transocean, Noble Corp.)

3. Vereinzelt längerfristige Contracts mit nicht-staatlichen Ölfirmen

 

Insgesamt ein Schritt in die richtige Richtung und trotzdem hängt viel am Ölpreis bzw. dem Willen der Ölkonzerne in Offshore zu investieren. Man muss von Quartal zu Quartal schauen.

Stand jetzt: Ich bin leicht optimistisch.

Danke dir!

Wenn aber immer noch 61 rigs im Bau sind wird das die OSD weiter belasten. Hat Esgian auch Zahlen wann die neuen rigs auf den Markt kommen?

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Trauerschwan
vor 3 Stunden von Marfir:

Danke dir!

Wenn aber immer noch 61 rigs im Bau sind wird das die OSD weiter belasten. Hat Esgian auch Zahlen wann die neuen rigs auf den Markt kommen?

Nicht dass ich wüsste, aber bei Transocean ist es 2022/2023 und bei Borr Drilling 2023. Bis dahin werden sicherlich noch einmal 30-40 Rigs verschrottet/umgebaut und sollten es dann wirklich 470 aktive Rigs sein, dann wären wir beim Stand von Februar 2020. Allerdings ohne ein einziges Newbuild in der Hinterhand.

 

Bei ARO Drilling steht auf der Homepage:

Zitat

We are committed to purchasing up to 20 new build jack-up rigs over 10 years, taking delivery of the first rig as early as 2021, in order to meet Saudi Aramco’s offshore drilling requirements in the Kingdom. Our fleet of owned and leased rigs includes premium and high-specification jack-ups of the following rig classes.

Ich weiß allerdings nicht, ob die bereits mit eingerechnet sind. Eigentlich auch egal, wenn es nur zwei neue JU pro Jahr sind.

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Grubinator

Hallo,

interessantes Forum habt ihr. Habe mir einige Seiten durchgelesen.

Denke auch das der Sektor ab 2023/24 Interessant werden könnte.

Ich schätze ab 100$ das Fass wird der Sektor attraktiv und bekommt mehr Aufmerksakeit.

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Trauerschwan
Zitat

Saudi Aramco saves the day for the jackup fleet in Oil & Companies News 30/05/2022

 

Saudi Aramco’s initial push to nearly double its jackup fleet by the end of 2024 will result in 31 new contract awards, the majority of which are for long idled or stranded newbuild rigs

 

Mittlerweile sieht es für die ganze Branche wieder besser aus. Zur Info: @Marfir

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Trauerschwan
Am 12.8.2021 um 20:51 von Trauerschwan:

Heute: Laut Bassoe sind 306 Jackups aktiv am Drillen (-3), 101 warm oder hot stacked (-20), 69 cold stacked (+5) und 37 under construction (-7)

Heute: Laut Bassoe sind 317 Jackups aktiv am Drillen (+11), 88 warm oder hot stacked (-13), 57 cold stacked (-12) und 33 under construction (-4)

 

 

Am 12.8.2021 um 20:51 von Trauerschwan:

Under Construction: 61 rigs of 741 (-9)

Cold Stacked: 112 rigs of 741 (-6)

Warm/Hot Stacked: 146 rigs of 741 (-41)

Drilling: 417 rigs of 741 (+12)

Under Construction: 55 rigs of 705 (-6)

Cold Stacked: 90 rigs of 705 (-22)

Warm/Hot Stacked: 124 rigs of 705 (-22)

Drilling: 436 rigs of 705 (+16)

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Trauerschwan
Am 13.11.2021 um 22:52 von Trauerschwan:

Aktuelle Statistiken von Esgian (ex Bassoe): Graphiken siehe Beitrag vom 13.11.2021 um 22:52 Uhr

 

Aktuelle Statistiken von Esgian (ex Bassoe):

 

1470667992_OSDCompetitiveUtilization2022-06-05.jpg.cc1aa2981b47e851239446ca2b6bb242.jpg<-- Die Diskrepanz kann ich nicht erklären (evtl. angepasste Schätzungen)

 

278576945_OSDUtilization2022-06-05.jpg.2151bc6c684ff2f9b0166e767f65e938.jpg<--- Zur generellen Übersicht

 

1844724815_OSDRigstatusbyType2022-06-05.jpg.42928bb1de3e52b30e78eb4f7dbb40a5.jpg<--- Zur generellen Übersicht (siehe voriger Beitrag bzgl. Details)

 

116144697_OSDRigsalesbyType2022-06-05.jpg.b2d6cad5627e0c73ae5744eb65c10522.jpg<-- Verschrottungen verlangsamen sich und es werden wieder mehr Schiffe übernommen

 

163915095_OSDBacklogTrend2022-06-05.jpg.dc91867574cf60a36af170a034bf8b41.jpg<-- Der OSD Backlog hat sich im letzten halben Jahr stabilisiert (positiv!)

 

@Crisu @Marfir @Life_in_the_sun

 

1. ADES (gehört teilweise zu Saudi Arabien) und ADNOC (gehört UAE) kaufen gerade zahlreiche Jackups - von anderen OSD Firmen, aber auch gestrandete Newbuilds direkt von den Werften. Saudi Arabien hat außerdem noch etliche Jackups zusätzlich angemietet

2. Dayrates für einige Drillships in Gulf of Mexico, aber auch anderswo (Kolumbien, Brasilien) mittlerweile bei deutlich über 300k USD, sogar knapp 400k USD (siehe Transocean)

3. Weiterhin einige längerfristige Contracts mit nicht-staatlichen Ölfirmen

 

Insgesamt ein weiterer Schritt in die richtige Richtung und trotzdem hängt viel am Ölpreis bzw. dem Willen der Ölkonzerne in Offshore zu investieren. Man muss weiterhin von Quartal zu Quartal schauen.

Stand jetzt: Ich bin weiterhin (leicht) optimistisch.

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Marfir

Danke @Trauerschwan für deine Bassoe Grafiken.

Zitat

und trotzdem hängt viel am Ölpreis bzw. dem Willen der Ölkonzerne in Offshore zu investieren.

Der Ölpreis hängt stark an geopolitischen und wirtschaftlichen Entwicklungen.

Das die Inflation stark steigt dürfte sich eher negativ auf die Wirtschaft und damit den Ölpreis auswirken. Eine eventuelle neue Corona/Affenpocken Hysterie ebenfalls.

Einige Ölkonzerne werden die Dekarbonisierung ihres Geschäftsmodells ebenfalls voran treiben und weniger ihres FCF in neue offshore Projekte stecken.

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Trauerschwan
· bearbeitet von Trauerschwan

@Marfir @Crisu @Life_in_the_sun

 

Die Ereignisse im JU Markt überschlagen sich zwar nicht, aber es ist dennoch einige Aktivität erkennbar.

 

Zitat

India’s Aban gets rid of another rig - June 15, 2022, by Nermina Kulovic

India’s offshore drilling contractor Aban Offshore has sold one of its jack-up drilling rigs to UAE’s ADNOC Drilling. In a stock exchange filing last Friday, Aban Offshore said it had sold its jack-up rig Deep Driller 8 for about $28 million. The transaction is expected to be completed at the end of July 2022.

Zitat

New addition for Shelf Drilling’s fleet as India’s Aban offloads another rig - June 17, 2022, by Melisa Cavcic

UAE-headquartered offshore drilling contractor Shelf Drilling has inked a deal with India’s Aban Offshore to buy one of the latter’s jack-up drilling rigs. Shelf Drilling announced on Friday that one of its subsidiaries has entered into an agreement with a subsidiary of Aban Offshore to buy the Deep Driller 7 rig for a purchase price of $30 million.

Zitat

Seadrill rigs rake in $361 million in extension deals - June 23, 2022, by Melisa Cavcic

Offshore drilling contractor Seadrill has won contract extensions with a total value of approximately $361 million in aggregate for three jack-up rigs in the Middle East. Seadrill revealed on Wednesday that it has been awarded contract extensions for the AOD I, AOD III and West Callisto rigs for offshore work in the Arabian Gulf. The company explained that the firm term of each contract is three years and these deals will start in direct continuation of the current contracts.

Zitat

Five Noble rigs to join Shelf Drilling’s fleet for $375 million - June 24, 2022, by Melisa Cavcic

Shelf Drilling NorthSea (SDNS), a subsidiary of the UAE-based offshore drilling contractor, Shelf Drilling, has inked a deal with Noble Corporation to acquire five jack-up rigs, which are being sold to address the potential concerns identified by the UK’s competition regulator in regards to the proposed merger of Noble and Maersk Drilling. Noble Corporation revealed on Thursday that it has entered into an asset purchase agreement to sell five jack-up rigs for $375 million to Shelf Drilling, explaining that this sale is subject to the approval of the UK Competition and Markets Authority (CMA). The five rigs that Shelf Drilling is interested in buying are part of this remedy proposal, entailing the divestment of the rigs Noble Hans Deul, Noble Sam Hartley, Noble Sam Turner, Noble Houston Colbert, and Noble Lloyd Noble and all related support and infrastructure.

 

- Bzgl: Seadrill Contract Extension: 361 Mio USD / 3 JU / 3 Jahre / 365 Tage = ca. 110k USD Dayrate (!) --> Damit dürfte die 100k USD Dayrate Schwelle für moderne JU (siehe Borr Drilling) durchbrochen sein. Ich hoffe, dass wir weitere Contracts mit einer Dayrate über 100k USD sehen werden.

- Bzgl. Shelf-Noble Transaktion: vier JU sind zurzeit unter Vertrag (UK, DK, NO Nordsee), Noble Houston Colbert hat einen Letter of Award für Qatar (Aug. 2022 - Feb. 2026), Noble Lloyd Noble ist meines Wissens das weltweit größte JU --> deswegen wird der Preis pro JU auch im Vergleich zu den Aban JU deutlich höher liegen

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Ramstein
· bearbeitet von Ramstein

Seeking Alpha: 

 

Transocean Is Better Valued Than Valaris - 2 Companies In An Undervalued Industry

 

Zitat

Conclusion

Valaris and Transocean are companies in the industry with a high recovery potential. Most certainly, it seems that oil companies are not good buys when the oil prices are near all-time highs, whilst many analysts predict recession. At the same time, Transocean is undervalued as opposed to Valaris. The latter has a much lower debt load. But Transocean is not losing its position as the company with the largest backlog in the offshore industry. The dayrates are rising, and it looks likely the banking industry would be more willing to fund Transocean on good conditions. I appreciate Valaris is less of a risk but Transocean shares have much more upside potential.

 

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Trauerschwan
· bearbeitet von Trauerschwan

@Marfir @Crisu @Ramstein @Malvolio Valaris hat erst kürzlich einen neuen Fleet Status Report veröffentlich. Für die OSD Branche insgesamt interessant sind die durchschnittlich erzielten Dayrates, weil die auf Folie 3 sehr genau aufgeschlüsselt werden.

 

977113463_2022-10-31ValarisContractedDays.jpg.1e7e41e89888b6a9e832682dce3f35a8.jpg

276226317_2022-10-31ValarisAverageDayrates.jpg.80dcc410b9887044b777d30c6004019b.jpg

 

 

Und diese Zahlen kann man wunderbar mit denen von früheren Fleet Status Reports vergleichen. So z. B. mit denen vom 21.02.2022.

306064976_2022-02-21ValarisContractedDays.jpg.900710d62e951c793b95814d0556416c.jpg705135933_2022-02-21ValarisAverageDayrates.jpg.de7d1d11f0b33a612d2965d96b408418.jpg

 

Zwischen dem 21.02.2022 und dem 31.10.2022 hat Valaris folgende zusätzliche "Contracted Days" bekommen (ich hoffe, Excel und ich haben richtig gerechnet):

 

671 mit einer Dayrate von ca. 286,000 USD - 2023 Drillship

355 mit einer Dayrate von ca. 276,000 USD - 2023 Semisub

538 mit einer Dayrate von ca. 115,000 USD - 2023 JU HD Ultra-Harsh & Harsh

1.434 mit einer Dayrate von ca. 91,000 USD - 2023 JU HD & SD Modern

374 mit einer Dayrate von ca. 77,000 USD - 2023 JU SD Legacy

 

-721 mit einer Dayrate von ca. XXX,000 USD - 2024+ Drillship (ein Contract wurde gecancelt)

95 mit einer Dayrate von ca. 222,000 USD - 2024+ Semisub

233 mit einer Dayrate von ca. 127,000 USD - 2024+ JU HD Ultra-Harsh & Harsh

1.203 mit einer Dayrate von ca. 108,000 USD - 2024+ JU HD & SD Modern

174 mit einer Dayrate von ca. 65,000 USD - 2024+ JU SD Legacy

 

Wenn man sich die Contracts anschaut, kann man mit etwas Glück auch herausfinden welche Rigs welche Dayrates bekommen haben. Insgesamt ein positiver Trend, der sich hoffentlich weiter fortsetzen wird. Einzelne Ausreißer wie die kurzen Contracts in 2024 (Semis und JU SD Legacy) sind normal und nicht sehr aussagekräftig. Nicht jedes Rig kann aufgrund von Alter etc. gleich viel verdienen.

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Malvolio

@Trauerschwan

 

Danke für die Infos. :thumbsup:  Kann man diesen positiven Trend auch auf Transocean übertragen?

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Trauerschwan
vor 25 Minuten von Malvolio:

@Trauerschwan

 

Danke für die Infos. :thumbsup:  Kann man diesen positiven Trend auch auf Transocean übertragen?

 

Ja. Transocean und andere OSD mit Floatern (Drillships und Semis) haben in letzter Zeit gute Verträge ergattern können. Valaris bisher nicht so sehr im Floater-Segment

 

z.B. Transocean:

Deepwater Asgard: 295,000 --> 395,000 --> 440,000 USD

Deepwater Invictus: 295,000 --> 305,000 --> 375,000 USD

Deepwater Mykonos: 218,000 --> 365,000 USD

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Malvolio
Am 6.11.2022 um 20:16 von Trauerschwan:

 

Ja. Transocean und andere OSD mit Floatern (Drillships und Semis) haben in letzter Zeit gute Verträge ergattern können. Valaris bisher nicht so sehr im Floater-Segment

 

z.B. Transocean:

Deepwater Asgard: 295,000 --> 395,000 --> 440,000 USD

Deepwater Invictus: 295,000 --> 305,000 --> 375,000 USD

Deepwater Mykonos: 218,000 --> 365,000 USD

:thumbsup:

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Trauerschwan
Am 5.6.2022 um 20:58 von Trauerschwan:

Aktuelle Statistiken von Esgian (ex Bassoe):

 

Aktuelle Statistiken von Esgian (ex Bassoe):

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Trauerschwan
Zitat

Borr Drilling Limited – Announcement of New Contracts and Fleet Status Report

Borr Drilling Limited (the “Company”) (NYSE and OSE: “BORR”) is pleased to announce it has been awarded new contracts for two of its premium jack-up drilling rigs. These awards increase the Company’s backlog by approximately 2,030 days, excluding optional periods.

The premium jack-up drilling rig “Frigg” has secured long-term contract from an undisclosed customer for work in the Middle East. This contract has a firm duration of 5 years plus options and is expected to commence in the third quarter of 2023 following the completion of the rig’s reactivation. The estimated contract value of the firm term, including mobilization fee, is $282 million.

The premium jack-up drilling rig “Gunnlod” has received a binding Letter of Award (“LOA”) from an undisclosed customer for work in Southeast Asia. The program has an estimated duration of 205 days and is expected to commence in June 2023 following the completion of its current firm contracts and a statutory periodic survey. The estimated contract value is $27.5 million.

These awards increase the Company’s contracted fleet to 21 rigs out of a total of 22 delivered rigs.

Please refer to the latest Fleet Status Report, enclosed to this release, for further updates on fleet developments, contracts, and extensions.

Hamilton, Bermuda

30 December 2022

 

282 Mio USD / (2030-205=1825) Tage = Ca. 154,000 USD Dayrate (inkl. Mobilization für einen 5-Jahres-Contract ab Q3 2023)

27,5 Mio USD / 205 Tage = Ca. 134,000 USD Dayrate (ohne Mobilization für ein Contract in 2023)

 

Gute Dayrates für Premium Jackups. So langsam sind dann auch alle JU ausgebucht, nur eines ist noch "warm stacked" (Übersicht auf Seite 5 FSR). Fleet Status Report von heute.

 

Zitat

Borr Drilling - Fleet Status Report - 30 December 2022

 

New Contracts / Extensions / Amendments

Frigg • Contract: Q3 2023 to Q3 2028, Undisclosed, Middle East
Thor • Option exercised by CPOC, Malaysia-Thailand JDA
Prospector 1 • Option exercised by Neptune Energy, Netherlands

 

Letters of Award / Letters of Intent / Negotiations

Gunnlod • LOA: June 2023 to Dec 2023, Undisclosed, South East Asia

 

Other Developments

Saga • Commenced operations with Brunei Shell Petroleum, Brunei in November 2022
Norve • Concluded operations with Vaalco, Gabon in November 2022. After undergoing a scheduled SPS, the rig commenced operations with BW Energy, Gabon in mid December 2022


 

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Trauerschwan
Zitat

The Offshore Oil Business Is Gushing Again

 

u.a.

 

Of roughly 600 rigs worldwide that were available to lease for offshore projects in December 2022, about 90% were working or under contract to do so, according to research firm Westwood Global Energy Group. That was up from roughly 63% five years earlier.

 

Some beneficiaries of the new offshore drilling boom are companies such as Transocean Ltd. , Valaris Ltd. and Noble Corp. that own and staff the rigs, the most coveted of which are massive drillships such as Titan that are prized for their ability to work deftly in deep waters. These contractors are now charging the oil companies that lease drillships more than $400,000 a day, up from around $300,000 early last year and less than $200,000 two years ago. Analysts are forecasting rates will exceed $500,000 next year.

 

Despite the intense demand for drillships, contractors are cautious about reactivating the 15 or so ships that remain cold-stacked due to the last downturn. The reactivation process can take 12 to 18 months and cost more than $100 million, figures that have ballooned since the pandemic due to supply chain constraints and labor costs.

 

Noble owns two such ships. “We would be very conservative in considering reactivation, and for now we would look to have a significant portion of that $100 million of capital paid upfront in a firm contract,” says Noble’s CEO, Mr. Eifler. “We wouldn’t spend that kind of money speculatively at this stage.”

 

The CEOs of Transocean and Valaris recently made similar statements. Last July, Valaris announced a $327 million deal with Norwegian oil company Equinor AS A to deploy its drillship Valaris DS-17 for 540 days in a deep-water field off the coast of Brazil. Of the total, $86 million was paid upfront partly to cover the ship’s reactivation.

 

Drillships aren’t the only offshore rigs in high demand. Jackups, the rigs that stand on the seabed in waters up to about 500 feet deep, are also hot thanks to demand from the Middle East.

 

Ein langer Artikel. Ich habe nur einige Absätze kopiert.

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Malvolio
vor 23 Stunden von Trauerschwan:

 

Ein langer Artikel. Ich habe nur einige Absätze kopiert.

Klingt doch gut, oder?  :thumbsup:

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Trauerschwan
vor 12 Stunden von Malvolio:

Klingt doch gut, oder?  :thumbsup:

 

Auf jeden Fall :)

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Ramstein
· bearbeitet von Ramstein

Noch ein Gedicht: Transocean: Still A Strong Buy As Shares Rip Higher

Transocean: Still A Strong Buy As Shares Rip Higher (NYSE:RIG) | Seeking Alpha.pdf

Habe die Transocean 01(31) Anleihe (bisher 10% p.a.) und seit letztem Jahr die Aktie. :D

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Trauerschwan
Am 24.1.2023 um 08:08 von Ramstein:

Noch ein Gedicht: Transocean: Still A Strong Buy As Shares Rip Higher

Transocean: Still A Strong Buy As Shares Rip Higher (NYSE:RIG) | Seeking Alpha.pdf 146 kB · 3 Downloads

Habe die Transocean 01(31) Anleihe (bisher 10% p.a.) und seit letztem Jahr die Aktie. :D

 

Gratuliere! Habe bei der Aktie warten wollen bis die den ATM ausgeschöpft haben. Tja, da kamen mir die beiden neuen Anleihen etwas ungelegen bzw. zu früh :'(.

Aber halb so wild, stärken die doch nicht nur deine, sondern auch meine 31er Anleihen :).

 

Und noch ein interessanter Artikel zu der OSD Branche:

Zitat

Westwood: 2023 shaping up to be a busy year for offshore rigs with further boost in day rates - January 26, 2023, by Melisa Cavcic

 

As rig activity stood out in multiple regions during 2022, Westwood Global Energy, an energy market research and consultancy firm, believes that there is no reason to expect anything different in 2023 while forecasting global marketed offshore rig utilisation to average 95 per cent this year with day rates getting a further increase.

 

u.a.

 

Moreover, jack-up day rates have increased in every geographic area, with most growing by double digits, as underscored by Westwood. In the Middle East, rates for new fixtures eclipsed $100,000 late in the year, while several deals were done in the $78,000-$85,000 range earlier in 2022.

 

In a similar fashion, Southeast Asia’s rates in early 2022 were generally fixed in the mid $70,000s, but by the end of the year were as high as $134,000, with several others over $100,000. Additionally, day rates in the North Sea took the same path, ranging from $75,000-$85,000 in early 2022 to almost $137,000 for a fixture in December 2022.

 

In line with the increase in day rates for jack-ups, the day rates for new drillship fixtures were substantially improved in 2022 from the prior year. After an average fixture rate of $232,555 in 2021, the number jumped to $359,852 in 2022, and for the final four months of the year, the average increased to $388,842. As has been reported, a number of deals in 2022 were fixed at over $400,000, with the highest reaching $462,000 for a contract offshore Brazil. Regionally, the U.S. Gulf of Mexico and South America were the trendsetters in the rate increases.

 

When it comes to semi-submersibles, there were 74 new fixtures in 2022. While rates early in the year – excluding the North Sea – were generally in the $200,000-$250,000 range, by August they were routinely over $300,000, with one in Brazil eclipsing $400,000.

 

However, late in the year, there were two awards for work in Brazil that fell back to the $245,000-$290,000 range, but both were for workover only programmes. Westwood added that there were outliers on both ends, with some Southeast Asia fixtures well below the rest of the market.

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