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Marfir
Posted

Valaris entledigt sich nun auch per chapter 11 den Schulden.

Valaris plc Announces Agreement to Significantly Reduce Debt and Create a Financial Structure Sustainable for Prolonged Industry Retrenchment and Longer-Term Recovery

Zitat

Reaches Agreement with Certain of its Noteholders on Prearranged Plan that
Would Reduce Debt by More Than $6.5 Billion

 

Company Receives DIP Financing of $500 million 

 

Jeder der nicht während der Corona-Krise in chapter 11 geht wird es später schwer haben operativ einen Gewinn zu erreichen, selbst wenn man sich wie Transocean noch mit Laufzeitverschiebungen eine weile retten kann.

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Trauerschwan
Posted
Am 19.8.2020 um 19:29 von Marfir:

Valaris entledigt sich nun auch per chapter 11 den Schulden.

Valaris plc Announces Agreement to Significantly Reduce Debt and Create a Financial Structure Sustainable for Prolonged Industry Retrenchment and Longer-Term Recovery

 

Jeder der nicht während der Corona-Krise in chapter 11 geht wird es später schwer haben operativ einen Gewinn zu erreichen, selbst wenn man sich wie Transocean noch mit Laufzeitverschiebungen eine weile retten kann.

 

Ich bin echt gespannt, ob Transocean ohne Chapter 11 auskommen wird. Eigentlich schwer vorstellbar, selbst wenn der Anleihentausch erfolgreich sein sollte.

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Marfir
Posted
Am 21.8.2020 um 02:16 von Trauerschwan:

 

Ich bin echt gespannt, ob Transocean ohne Chapter 11 auskommen wird. Eigentlich schwer vorstellbar, selbst wenn der Anleihentausch erfolgreich sein sollte.

Lt. https://seekingalpha.com/article/4369840-valaris-wipeout sieht es düster aus:

Zitat

The company also expects that floater dayrates will decline in 2021 and remain flat in 2022 before rebounding in 2023-2025, leading to rig reactivations in 2025 (a truly nightmarish scenario for Transocean (RIG), which will file for bankruptcy if this scenario is realized in practice).

 

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Trauerschwan
Posted
Am 8.11.2019 um 23:09 von Trauerschwan:

Laut Bassoe sind 334 Jackups aktiv am Drillen, 95 warm oder hot stacked, 63 cold stacked und 53 under construction. In den ersten 10 Monaten sind ca. 220 Rig-Jahre an Contracts dazugekommen. Vielleicht werden es zum Jahresende ca. 250 Rig-Jahre sein.

 

Schön, wenn man etwas in die Vergangenheit blicken kann. So sieht die Lange heute aus: Laut Bassoe sind 309 Jackups aktiv am Drillen (-25), 121 warm oder hot stacked (+26), 64 cold stacked (-1) und 44 under construction (-9).

 

Am 1.4.2019 um 00:16 von Trauerschwan:

Total backlog: 701 years | Backlog added YTD: 87 years | Total Rigs: 828

 

Under Construction: 99 rigs of 828

Cold Stacked: 125 rigs of 828

Warm/Hot Stacked: 170 rigs of 828

Drilling: 427 rigs of 828

 

Total backlog: 622 years (-79) | Backlog added YTD: 96 years | Total Rigs: 780 (-48)

 

Under Construction: 70 rigs of 780 (-29)

Cold Stacked: 118 rigs of 780 (-7)

Warm/Hot Stacked: 187 rigs of 780 (+17)

Drilling: 405 rigs of 780 (-22)

 

 

 

@Marfir Bassoe Analytics weekly rig market round-up (week 35)

 

Zitat

For the second quarter of 2020, Seadrill reported a net loss of USD 88 million on revenues of USD 277 million. Total operating expenses were USD 365 million. The company reported an adjusted EBITDA of USD 35 million for the quarter, delivering an adjusted EBITDA margin of 12.6%. Seadrill stated that ‚we continue to evaluate capital structure proposals from our financial stakeholders; whilst no agreement has been reached at this point it is expected that potential solutions will lead to significant equitization of debt which is likely to result in minimal or no recovery for current shareholders.‘

 

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Marfir
Posted
vor 2 Stunden von Trauerschwan:

Danke. Das mit Seadrill war absehbar. Leider sind insgesamt immer noch zu viele rigs im Markt. Selbst ohne Schulden werden die Driller kein Geld verdienen.

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Trauerschwan
Posted · Edited by Trauerschwan

@Marfir mMn ein guter Artikel:

 

Zitat

Cash Buyers All Jacked-up for Rig Recycling

 

Among MODUs (mobile offshore drilling unit) sold for demolition in 2020 under 15 years old are:

 

Drillship Noble Bully 1 and Noble Bully 2, 8,200ft, 2011, Chengxi Shipbuilding sold for demolition for undisclosed price. Noble Bully 1 was located Curaco and Noble Bully 2 Oman

 

Drillship Valaris DS 3/5/6 10,000 ft, blt 2010/11/12, Samsung sold for $180 per ldt. This equates to around $6.5 million per unit. These were purchased by a Turkish demolition buyer

 

Semi-Submersible Valaris 8500/1/2, 8,500ft, blt 2008, Keppel FELS sold for $143 per ldt. This equates to around $2.7 million per unit. Although the buyer is not yet known, it is assumed a U.S. demolition buyer, or further trader.

 

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Marfir
Posted
vor 3 Stunden von Trauerschwan:

@Marfir mMn ein guter Artikel:

 

 

Ja, nicht schön dass inzwischen so viele relativ modere rigs verschrottet werden müssen. Aber nützt ja nix. Beim nächsten Zyklus werden dann wieder großzügig mit frischem EK+FK neue Bauprojekte in Auftrag gegeben. :rolleyes:

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