Marfir Posted August 19, 2020 Valaris entledigt sich nun auch per chapter 11 den Schulden. Valaris plc Announces Agreement to Significantly Reduce Debt and Create a Financial Structure Sustainable for Prolonged Industry Retrenchment and Longer-Term Recovery Zitat Reaches Agreement with Certain of its Noteholders on Prearranged Plan that Would Reduce Debt by More Than $6.5 Billion Company Receives DIP Financing of $500 million Jeder der nicht während der Corona-Krise in chapter 11 geht wird es später schwer haben operativ einen Gewinn zu erreichen, selbst wenn man sich wie Transocean noch mit Laufzeitverschiebungen eine weile retten kann. Share this post Link to post
Trauerschwan Posted August 21, 2020 Am 19.8.2020 um 19:29 von Marfir: Valaris entledigt sich nun auch per chapter 11 den Schulden. Valaris plc Announces Agreement to Significantly Reduce Debt and Create a Financial Structure Sustainable for Prolonged Industry Retrenchment and Longer-Term Recovery Jeder der nicht während der Corona-Krise in chapter 11 geht wird es später schwer haben operativ einen Gewinn zu erreichen, selbst wenn man sich wie Transocean noch mit Laufzeitverschiebungen eine weile retten kann. Ich bin echt gespannt, ob Transocean ohne Chapter 11 auskommen wird. Eigentlich schwer vorstellbar, selbst wenn der Anleihentausch erfolgreich sein sollte. Share this post Link to post
Marfir Posted August 22, 2020 Am 21.8.2020 um 02:16 von Trauerschwan: Ich bin echt gespannt, ob Transocean ohne Chapter 11 auskommen wird. Eigentlich schwer vorstellbar, selbst wenn der Anleihentausch erfolgreich sein sollte. Lt. https://seekingalpha.com/article/4369840-valaris-wipeout sieht es düster aus: Zitat The company also expects that floater dayrates will decline in 2021 and remain flat in 2022 before rebounding in 2023-2025, leading to rig reactivations in 2025 (a truly nightmarish scenario for Transocean (RIG), which will file for bankruptcy if this scenario is realized in practice). Share this post Link to post
Trauerschwan Posted August 29, 2020 Am 8.11.2019 um 23:09 von Trauerschwan: Laut Bassoe sind 334 Jackups aktiv am Drillen, 95 warm oder hot stacked, 63 cold stacked und 53 under construction. In den ersten 10 Monaten sind ca. 220 Rig-Jahre an Contracts dazugekommen. Vielleicht werden es zum Jahresende ca. 250 Rig-Jahre sein. Schön, wenn man etwas in die Vergangenheit blicken kann. So sieht die Lange heute aus: Laut Bassoe sind 309 Jackups aktiv am Drillen (-25), 121 warm oder hot stacked (+26), 64 cold stacked (-1) und 44 under construction (-9). Am 1.4.2019 um 00:16 von Trauerschwan: Total backlog: 701 years | Backlog added YTD: 87 years | Total Rigs: 828 Under Construction: 99 rigs of 828 Cold Stacked: 125 rigs of 828 Warm/Hot Stacked: 170 rigs of 828 Drilling: 427 rigs of 828 Total backlog: 622 years (-79) | Backlog added YTD: 96 years | Total Rigs: 780 (-48) Under Construction: 70 rigs of 780 (-29) Cold Stacked: 118 rigs of 780 (-7) Warm/Hot Stacked: 187 rigs of 780 (+17) Drilling: 405 rigs of 780 (-22) @Marfir Bassoe Analytics weekly rig market round-up (week 35) Zitat For the second quarter of 2020, Seadrill reported a net loss of USD 88 million on revenues of USD 277 million. Total operating expenses were USD 365 million. The company reported an adjusted EBITDA of USD 35 million for the quarter, delivering an adjusted EBITDA margin of 12.6%. Seadrill stated that ‚we continue to evaluate capital structure proposals from our financial stakeholders; whilst no agreement has been reached at this point it is expected that potential solutions will lead to significant equitization of debt which is likely to result in minimal or no recovery for current shareholders.‘ Share this post Link to post
Marfir Posted August 29, 2020 vor 2 Stunden von Trauerschwan: @Marfir Bassoe Analytics weekly rig market round-up (week 35) Danke. Das mit Seadrill war absehbar. Leider sind insgesamt immer noch zu viele rigs im Markt. Selbst ohne Schulden werden die Driller kein Geld verdienen. Share this post Link to post
Trauerschwan Posted November 3, 2020 · Edited November 3, 2020 by Trauerschwan @Marfir mMn ein guter Artikel: Zitat Cash Buyers All Jacked-up for Rig Recycling Among MODUs (mobile offshore drilling unit) sold for demolition in 2020 under 15 years old are: Drillship Noble Bully 1 and Noble Bully 2, 8,200ft, 2011, Chengxi Shipbuilding sold for demolition for undisclosed price. Noble Bully 1 was located Curaco and Noble Bully 2 Oman Drillship Valaris DS 3/5/6 10,000 ft, blt 2010/11/12, Samsung sold for $180 per ldt. This equates to around $6.5 million per unit. These were purchased by a Turkish demolition buyer Semi-Submersible Valaris 8500/1/2, 8,500ft, blt 2008, Keppel FELS sold for $143 per ldt. This equates to around $2.7 million per unit. Although the buyer is not yet known, it is assumed a U.S. demolition buyer, or further trader. Share this post Link to post
Marfir Posted November 3, 2020 vor 3 Stunden von Trauerschwan: @Marfir mMn ein guter Artikel: Ja, nicht schön dass inzwischen so viele relativ modere rigs verschrottet werden müssen. Aber nützt ja nix. Beim nächsten Zyklus werden dann wieder großzügig mit frischem EK+FK neue Bauprojekte in Auftrag gegeben. Share this post Link to post
Trauerschwan Posted December 1, 2020 Zitat Seadrill files for voluntary Chapter 11 protection Offshore drilling contractor Seadrill Partners has filed voluntary petitions under Chapter 11 of the Bankruptcy Code to preserve value and to continue the operation and marketing its assets. Und Seadrill erneut im Chapter 11... Share this post Link to post
Marfir Posted December 2, 2020 vor 17 Stunden von Trauerschwan: Und Seadrill erneut im Chapter 11... hat aber lange gedauert. das war doch vorher klar Share this post Link to post
Trauerschwan Posted December 18, 2020 @Life_in_the_sun @Marfir @Crisu passend zu unserer Diskussion im Transocean-Thread: Zitat The challenges of 2020 have made their mark on offshore rig values but have they reached the trough? ... For example, Bassoe Rig Values, records a 2011-built drillship at worth USD 30 to 40 million if it is cold stacked, and at worth USD 130 to 140 million if it is on hire and drilling. There have even been cases of 10-year-old, 6th generation, cold-stacked drillships selling for as low as USD 5 or 6 million for recycling – the same units that cost over $600 million to build. ... Share this post Link to post
Life_in_the_sun Posted December 18, 2020 vor einer Stunde von Trauerschwan: @Life_in_the_sun @Marfir @Crisu passend zu unserer Diskussion im Transocean-Thread: Danke für den link. Guter Artikel...... Share this post Link to post
Marfir Posted December 21, 2020 Am 18.12.2020 um 23:57 von Trauerschwan: @Life_in_the_sun @Marfir @Crisu passend zu unserer Diskussion im Transocean-Thread: Ja das wollen die Transocean Bondholder nicht wahr haben dass die Flotten nur noch 20% des Buchwerts Wert sind. Ich war früher auch optimistischer. Share this post Link to post
Trauerschwan Posted December 30, 2020 Zwei Graphiken von BassoeAnalytics. - Info zur "Competitive Utilization": Newbuilds noch "Under Construction" und eingemotte Schiffe zählen nicht dazu - Info zur Flottengröße: insgesamt ca. 766-770 Rigs (davon 531 Jackups, 119 Drillships und 116 Semis) - Info zum Backlog: bei 480 aktiven Rigs werden Contracts in Höhe von 40 Jahren pro Monat(!) nötig, um den Status Quo aufrecht zu erhalten, bei 360 Rigs wären das folglich 30 Jahre pro Monat. Dezember sieht bisher extrem niedrig aus. In meiner Liste stehen erst ein paar Contracts mit einer Gesamtlaufzeit von ca. 2-3 Jahren. Share this post Link to post
Marfir Posted February 8 Valaris wird sich der Schulden komplett entledigen: https://www.valaris.com/news/news-details/2021/Valaris-plc-Announces-Amended-Restructuring-Support-Agreement-and-Backstop-Commitment-Agreement-/default.aspx Share this post Link to post
Trauerschwan Posted February 14 Fleet Status Report von Transocean: Zitat Transocean Ltd. Provides Quarterly Fleet Status Report - February 12, 2021 As of February 12, the company’s total backlog is approximately $7.8 billion. This quarter’s report includes the following updates: Deepwater Corcovado – Customer exercised a 680-day option in Brazil; Deepwater Mykonos – Customer exercised a 815-day option in Brazil; Development Driller III – Awarded a one-well contract extension in Trinidad; Development Driller III – Awarded a one-well contract, plus a one-well option in Trinidad; Transocean Norge – Awarded a one-well contract in Norway; Transocean Barents – Awarded a three-well contract in Norway; Paul B Loyd, Jr. – Awarded a 78-day contract extension in the U.K. North Sea; Dhirubhai Deepwater KG1– Customer exercised a seven-well option in India; and Deepwater Nautilus – Customer provided notice of termination of its drilling contract in Malaysia. Additionally, the company has retired the Leiv Eiriksson. The rig is classified as held for sale. Wieder nichts Ordentliches zu melden gehabt. Außerdem: GSF Development Driller I --> cold stacked Deepwater Asgard --> warm stacked Deepwater Nautilus --> warm stacked Share this post Link to post